Funciones de la Coordinación de Trasplantes del Hospital La Fe
FUNCIONS DE LA COORDINACIÓ DE TRASPLANTAMENTS DE L'HOSPITAL LA FE
El marc legal que desenrrotlla les unitats de Coordinació de Trasplantaments permet definir com objetiu fundamental: assegurar el funcionament del Programa de Trasplantaments de l'Hospital
FUNCIÓ ASSISTENCIAL
És tambié l'encarregada de localitzar i avisar al receptor, així com a los diferents servicis de suport del trasplantament: Banc de Sang, Farmàcia, Microbiologia, Radiodiagnòstico, Urgèncias, Admisió, Planta de Hospitalització, Anestesiologia, Unitat de Reanimació, així com amb el Servici d'Ambulàncies i els diferents mitjans de transport necessàrios, tant terrestres com aeris.
Dins d'este procés, és fonamental l'entrevista familiar. Quan hi ha un donant en l'hospital, l'equipo de guardia realitza l'entrevista amb la família per conèixer l'opinió del difunt respecte a la donació d'òrgans i prestar el suport emocional que necessite la família en estos moments.
A més,
Trasplantament de donant viu:
Els equips de trasplantament renal i hepàtic iniciaren en 2009 esta activitat, la qual es concretava en la realització de trasplantaments renals i hepàticos en els que l'òrgan procedix d'un donant viu (familiar o amic). Per a esta activitat,
FUNCIÓ DOCENT I DE FORMACIÓ
A més,
Així mateix, participa en els programes de divulgació de Donació i Trasplantaments d'Òrgans en la seua àrea assistencial, en coordinació amb
FUNCIÓ INVESTIGADORA
La labor d'investigació de l'equipo de Coordinació se centra a enviar comunicacions a congressos, presentar ponèncias, publicar articles científics dins de l'àmbit de la seua activitat i participar en aquells treballs d'investigació multicèntrics en els quals se'ns demana col·laboració per part de
FUNCIÓ ADMINISTRATIVA
Derivada de la seua activitat clínica:
-Custòdia, manteniment i actualització de l'archiu de donants, receptors (llistes d'espera) i trasplantaments de l'Hospital, i la seua comunicació al Registre de Trasplantaments de
-Confecció i notificació de les estadístiques d'activitat de donació i trasplantament de l'Hospital.
-Recepció de les proves de control dels diferents donants (microbiològiques i d'anatomia patològica) els resultats de les quals arriben posteriorment al trasplantament i posterior archiu i distribució d'esta informació entre les Unitats Assistencials on estan els receptors i a
-Mantenimient del contacte amb els familiars dels donants, per a remetre'ls la informació que legalment se'ls pot donar sobre els trasplantaments, com mesura de suport al dol i reconeixement de l'Hospital pel seu gest.
-Elaboració i manteniment del Registre d'Entrevistes Familiars com a control de la donació i per a avaluació de les negatives familiars, així com la seua comunicació al RETRACV.
-Confecció i manteniment del Programa de Control de Qualitat de
-Atenció a pacients i familiars de donants i de trasplantats, associaciones, així com usuaris que demanen informació sobre la donació d'òrgans; relació amb
Labors administratives:
-Elaboració dels informes tècnics que se'ns sol·liciten per
-Custòdia i distribució dels documents legals vigents, els impresos oficials, les acuerds i recomanacions de